Опять…
…
Опять, опять мне не замять
То, что так душу режет.
Не всем из вас дано понять,
Какой по сердцу скрежет.
По сердцу и по голове,
Быть может, вечность, может, две
Проходит жуткое оцепененье,
А оказалось – лишь мгновенье.
Я знаю, что это второй,
Второй мой наистрашнейший враг…
Который ясною порой
Оставит лишь мой прах.
Этот второй – предвестник смерти,
Этот второй – самообман.
И он, хотите – мне не верьте –
Окутал нас в дурман.
Но не бороться – значит быть
Покорной чёрной силе.
Так а зачем же тогда люди
Себя превозносили?
Зачем тогда есть человек?
Куда его дорога?
Когда не может он вовек
Постигнуть светлость Бога?
Превосходно!=)
Очень близко по настроению!)
І хоць я паабяцала Аляксею Васільевічу паводзіць сябе прыстойна… Першы каментар лічу правакацыяй і не магу стрымацца.
Калі ласка, старайцеся пазбягаць дзеяслоўных рыфм:
Опять, опять мне не замять
…
Не всем из вас дано понять,
І вось такія «арыгінальныя» таксама не трэба:
Проходит жуткое оцепененье,
А оказалось – лишь мгновенье.
Няясна, пра што ідзе гаворка ў творы. Пра нейкае перажыванне, якое рэжа душу?
Какой по сердцу скрежет. — занадта брутальна, неапраўданая гіпербалізацыя.
По сердцу и по голове, — яшчэ кажуць «сярпом па адным месцы».
Быть может, вечность, может, две — занадта шмат перабольшванняў у творы.
Збоі рытму!!!!
По сердцу и по голове,
Быть может, вечность, может, две
Проходит жуткое оцепененье,
А оказалось – лишь мгновенье.
— \ — \ — — — \
— \ — \ — \ — \
— \ — \ — — — — — \ —
— — — — \ \ — \ —
— ненаціскны склад
\ націскны.
Візуальна бачна, якія збоі рытму ў гэтай страфе. Калі ласка, сачыце за сабой.
Я знаю, что это второй,
Второй мой наистрашнейший враг… — А хто першы вораг?
Который ясною порой
Оставит лишь мой прах. — няясна, што гэты другі вораг зробіць з лірычнай гераіняй. Чаму «ясною порой»? Чаму толькі «прах»? І — галоўнае — за што?
Этот второй – предвестник смерти,
Этот второй – самообман. — калі другі вораг самападман, то чаму ён пагражае смерцю? Ці не самападман? А што?
И он, хотите – мне не верьте –
Окутал нас в дурман. — гэта такі самападман, які ахутвае «нас» (то бок некалькі чалавек? э-э-э… дык а што там здарылася і хто гэтыя людзі?)
Так а зачем же тогда люди
Себя превозносили? — пруфлінк у студыю. Дзе людзі пра сябе так кажуць і як гэта звязана з барацьбой?
Зачем тогда есть человек? — Так званая «вечная тэма». Але я не зусім разумею, як гэтае пытанне звязана з папярэднім зместам верша.
Когда не может он вовек
Постигнуть светлость Бога? — Заўтра ў 17.45.
Калі пішаце верш, то трэба выразна ўяўляць, якое адчуванне ці думку вы хочаце перадаць. Бывае так, што ў творы апісваецца не сам аб’ект пражыванняў, а _вакол_ яго, але гэта найвышэйшы пілатаж. Спачатку трэба навучыцца простым рэчам.
Я бачу, што вы ўмееце «рыфмаваць», у вас ёсць зграбныя ў рытмічным плане строфы, але трэба быць пільнай. І яшчэ… Не трэба ісці ўслед за відавочнай рыфмай (не ведаю, што пісаць далей, якая ў нас там рыфма, ага, далей будзе пра гэта). Не верш мусіць кіраваць вамі, а вы — ім.
І ў вас атрымаецца! 🙂
Оксана Петровна, интересно, а у Пушкина тоже есть сбои ритма?
Пушкін у паэме «Яўгеній Анегін» напісаў:
Не мог он ямба от хорея,
Как мы ни бились, отличить.
Значыць, сам Пушкін адрозніваў. 🙂 Хаця збоі рытму могуць быць прыёмам і могуць выкарыстоўвацца паэтам знарок, але не такія збоі, як у творах пачаткоўцаў. 🙂
Я поражаюсь, как его вообще у меня опубликовали)
Ну вы же хотели критики 🙂
Ну да, и я признательна. Просто удивляюсь. Очевидно, что первый и черновой стих:) Не подумайте, что оправдание. Констатация факта.
Слоган нашего сайта «Творческая мастерская студентов».
Есть очень много шахматных любителей, людей, которые ежедневно играют с друзьями в шахматы, но вряд ли кто из них станет мастером, потому что для этого необходимо не только играть, но и научиться анализировать свои и чужие партии. Я надеюсь, что вы поняли к чему я веду. 🙂
Это немного утешает, но тем не менее. Я приму к сведению все вышесказанное. Да и не только выше:)
Вельмі мудры каментар.
Дар’я, а папярэднім каментатарам верш спадабаўся. Вось для гэтага і друкавалі.
Проста ў вершы ёсць недахопы, якія вы ўлічыце, калі будзеце пісаць наступныя вершы.
Разумееце, ёсць людзі, якія адразу бачаць «праблемныя месцы» твора, ёсць тыя, хто не бачыць (і гэта, дарэчы, нічога страшнага, усе людзі розныя, тым і цікавыя), а ёсць тыя, хто можа навучыцца. І свой каментар я пакінула для гэтых трэціх.
І дзякуй вялікі Вам за гэта!
К слову, гэта тое, што было ўнутры, і, сапраўды, не кожны зразумеў так, як яно ёсць.
Мала адчуваць, трэба навучыцца пра свае перажыванні гаварыць так, каб і іншыя зразумелі перажытае вамі.
Пра гэта была размова:
Р.Боровикова: Для прихода поэзии нужно состояние души… Когда ты даже специально нарываешься на большую обиду, зная, что после этого придут стихи. У Жени Янищиц есть образ — «вынянчыць верш». Его вынянчиваешь, готовишься, ждешь… И вот тебя прорвало… И тогда для тебя не существует ни дня, ни ночи. Надо отключить телефон, разогнать по углам домашних… Ты в плену у какой–то силы, которая тебя ворочает, поднимает, опускает. Ты вне времени, а потом раз — и все прекратилось… Закрылись какие–то двери. Можно научиться рифмовать и писать много, но это не заменит такие моменты.
О.Безлепкина: Все те эмоции, которые вы сейчас описали, может пережить и человек, который не имеет поэтического таланта. Душа у него работает как надо, «двери» открываются и закрываются, вот только стихи рождаются графоманские. На одном вдохновении сегодня не станешь поэтом, над талантом нужно работать.
http://sb.by/post/125961/
Разумею, што гэта, мажліва, вялікая памылка. Але ж па іх і вучацца. Буду змагацца з сабою:)
І ў вас усё атрымаецца! 🙂
Дзякую:)
З сабою лепш супрацоўнічаць, чым змагацца. 🙂 А потым апрацоўваць тое, што напісалі, каб «не было мучительно больно». 🙂
Выбірайце абачліва, што друкаваць у сеціве, бо калі вы ўжо будзеце мець зборнікі, вашы чытачы па запыце адшукаюць і першыя нязграбныя вершы. І будзе вам «когда б вы знали, из какого сора / растут стихи, не ведая стыда…»
Я даже и рада буду, что самые позорные работы будут видны. Это был бы огромный показатель, что я работала над собой, что нет ничего невозможного. Пример для тех, кто отчаивается.
В некоторых случаях нужно и побороться с собой, убить какие-то бредни, пустые иллюзии и плохие мысли. А потом и сотрудничать, где оно плодотворно.
Я думаю, што Дар’я яшчэ столькі зробіць і напіша, што першыя работы пасунуцца далёка ўглыб, толькі для сапраўдных фанатаў. 🙂
І сапраўды, пры параўнанні з першымі работамі будзе добра відаць эвалюцыя.
Ох, каб так і было…)) Спадзяюся на гэта:))))))))))))